علت داغ شدن بدنه جاروبرقی اسنوا

علت داغ شدن بدنه جاروبرقی اسنوا

یکی از لوازم خانگی پرکاربرد که در اکثر منازل وجود دارد جاروبرقی می باشد. همانطور که می‌دانید برندهای مختلفی به طراحی و تولید جاروبرقی می پردازند که از محبوب ترین آنها می توان به برند اسنوا اشاره کرد. ممکن است به هنگام استفاده از جاروبرقی خود با داغ شدن بیش از اندازه بدنه آن مواجه شوید که این موضوع نشان دهنده خراب شدن قطعات داخلی دستگاه است‌. دلایل متعددی باعث داغ شدن بدنه جاروبرقی اسنوا می شود که اگر هر یک به طور کامل بررسی و برطرف گردد، مشکل دستگاه برطرف خواهد شد. اگر می‌خواهید با علل داغ شدن جاروبرقی به هنگام کار بیشتر آشنا شوید به شما توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله از نمایندگی تعمیرات اسنوا پشتیبان با ما همراه باشید و مطالب را مورد بررسی تان قرار دهید.

بررسی علل داغ شدن بیش از اندازه جاروبرقی موقع کار کردن

 

  • ورود گرد و خاک یا جسم خارجی به داخل موتور جاروبرقی اسنوا

اولین و مهمترین علتی که باعث میشود بدنه جاروبرقی بیش از اندازه داغ شود ورود گرد و خاک یا جسم خارجی به داخل موتور دستگاه است. هنگامی که یک شیء خارجی به عنوان آشغال و به اشتباه وارد فضای موتور جاروبرقی اسنوا میشود باعث اختلال در عملکرد دستگاه خواهد شد‌. چرا که در این صورت موتور برای فعالیت می بایست قدرت بیشتری را داشته باشد که همین موضوع باعث داغ شدن موتور و در نهایت داغ شدن بدنه دستگاه خواهد شد.

  • استفاده از پاکت نامرغوب برای جاروبرقی اسنوا

از دیگر دلایلی که باعث داغ شدن بیش از اندازه بدنه جاروبرقی اسنوا می شود، می توان به استفاده از پاکت نامرغوب کاغذی اشاره کرد. همانطور که می دانید پاکت های کاغذی جاروبرقی یکبار مصرف بوده و پس از پر شدن می بایست تعویض گردد. باید بدانید هزینه های پاکت های جاروبرقی کمی بیشتر از حد تصور تان است و به همین خاطر عده‌ای از افراد برای جلوگیری از اتلاف هزینه از پاکت های نامرغوب برای جاروبرقی خود استفاده می‌کنند که این موضوع باعث کاهش عملکرد جاروبرقی و فشار زیاد به موتور آن خواهد شد. برای نصب پاکت جاروبرقی می بایست دقت عمل بسیاری به خرج دهید چرا که نصب غیر اصولی آن باعث ورود گرد و خاک به موتور و در نهایت داغ شدن بدنه دستگاه خواهد شد‌.

  • خراب شدن ترموستات جاروبرقی اسنوا

همانطور که میدانید درون جاروبرقی اسنوا از قطعه به نام ترموستات استفاده شده است. ممکن است عده ای از افراد با خود بپرسند وظیفه ترموستات چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم ترموستات ها وظیفه کنترل دمای موتور جاروبرقی را دارند و هنگامی که موتور بیش از اندازه داغ کند، دستور خاموش شدن دستگاه را به برد خواهد داد. حال اگر قطعه ترموستات آسیب شود دستگاه خاموش نشده و موتور به صورت لحظه ای داغ خواهد شد هر مقدار که دمای موتور افزایش یابد دمای بدنه دستگاه نیز بالا خواهد رفت.

  • خراب شدن فیلتر حاروبرقی اسنوا

از دیگر دلایلی که باعث داغ شدن بیش از اندازه بدنه جاروبرقی می شود، استفاده از فیلتر جاروبرقی غیر اصل و همچنین خراب شدن این قطعه می باشد. همانطور که می‌دانید فیلتر جاروبرقی دارای ساختار پیچیده و فشرده است که تمامی گرد و غبار ها را به خود جذب کرده و از آسیب دیدن موتور دستگاه جلوگیری می کند. حال اگر فیلتر ها به موقع تعویض و تمیز نشوند قطعاً عملکرد خود را از دست خواهند داد و در نتیجه فشار بسیار زیادی به موتور وارد می گردد. هنگامی که فشار به موتور وارد شود بدنه دستگاه شروع به داغ شدن میکند. به شما پیشنهاد می دهیم به مدت زمان شش ماه یا یک سال فیلترهای جاروبرقی خود را تعویض نمایید تا از چنین مشکلاتی در امان بمانید. برای خریداری فیلتر اصل می توانید به صفحات اصلی اسنوا پشتیبان مراجعه فرمایید.

  • نوسان برق

از دیگر دلایل داغ شدن بدنه جاروبرقی اسنوا میتوان به نوسانات برق یا اتصال در سیم کشی اشاره کرد. هنگامی که نوسان برق اتفاق می‌افتد فشار بسیار زیادی به موتور دستگاه وارد خواهد شد و در نتیجه بدنه دستگاه شروع به داغ شدن میکند. در بسیاری از مواقع ممکن است به هنگام نوسان برق علاوه بر داغ شدن بدنه دستگاه با خاموش شدن ناگهانی آن مواجه شوید. در این صورت به شما پیشنهاد می دهیم تا به هیچ وجه به روشن کردن مجدد جاروبرقی نپردازید چرا که این موضوع باعث آسیب دیدن هر چه بیشتر موتور خواهد شد. برای برطرف کردن این مشکل می بایست از یک تعمیرکار حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. برای اگاهی از دیگر دلایل داغ شدن بدنه جاروبرقی اسنوا با ما همراه بمانید.

  • نفوذ آب و رطوبت به داخل جاروبرقی اسنوا

در اکثر موارد مشاهده می شود افراد از جاروبرقی خود بر روی سطوح مرطوب استفاده می کنند که این موضوع باعث می شود رطوبت به موتور دستگاه نفوذ کرده و در نهایت بدنه دستگاه به شدت داغ شود و همچنین سیم پیچ ها اتصالی کند. اگر میخواهید از داغ شدن بدنه جاروبرقی اسنوا تا حد بسیار زیادی جلوگیری کنید به شما پیشنهاد می دهیم تا به هیچ وجه سطوح مرطوب را با استفاده از جارو برقی جارو نکشید و همچنین از قرار دادن دستگاه در مکان های رطوبتی خودداری نمایید.

  • بسته شدن مسیر خروج هوا در جاروبرقی اسنوا

همانطور که می دانید، بر روی بدنه جاروبرقی اسنوا مسیری برای خروج هوای داخل جاروبرقی وجود دارد که اگر این مسیر با استفاده از چسب یا دیگر وسایل مسدود شود باعث فشار آمدن به موتور و در نهایت داغ شدن بیش از اندازه بدنه خواهد شد. همواره سعی کنید تا مسیر خروج هوا در جاروبرقی اسنوا را باز نگه دارید تا هوای داخل محفظه به خوبی خارج شده و باعث داغ شدن بدنه دستگاه نگردد.

  • خراب شدن موتور جاروبرقی اسنوا

آخرین موردی که در این قسمت از مقاله می خواهیم به معرفی آن بپردازیم خراب شدن موتور جاروبرقی اسنوا و در نهایت داغ شدن بدنه دستگاه می باشد‌. همانطور که می دانید قلب لوازم برقی موتور و برد آن می باشد. هنگامی که موتور دستگاه نیم سوز می گردد فشار زیادی به آن وارد می شود و همین موضوع باعث می‌شود تا بدنه جاروبرقی به شدت داغ کند. برای تعمیرات موتور جاروبرقی اسنوا می بایست حتما از یک تعمیرکار کمک بگیرید. عده ای از افراد گمان می کنند خود به تنهایی قادر به تعمیرات موتور جاروبرقی هستند اما باید بگویم این تصور کاملا اشتباه است. چرا که اگر بدون آگاهی اقدام به تعمیرات این قطعه نمایید ممکن است مشکلات جدی‌تری را به آن وارد نمایید و در نهایت باعث خراب شدن قطعات دیگر آن گردید.

آیا علت داغ شدن بدنه جاروبرقی برند های مختلف با یک دیگر تفاوت دارد؟

می توان گفت علت داغ شدن بدنه جاروبرقی در تمامی برند ها یکسان است و نمیتوان تفاوتی میان آنها قائل شد. تعمیرکاران با بررسی تمامی جاروبرقی ها و علل های مشترک میتوانند مشکل را تشخیص داده و به برطرف کردن آن بپردازند.

در صورت داغ شدن جاروبرقی اسنوا چه کار کنیم؟

در صورت داغ شدن جاروبرقی اسنوا چه کار کنیم؟

اگر با داغ شدن بیش از اندازه بدنه جاروبرقی مواجه شدید به شما پیشنهاد می دهیم تا در اولین قدم دستگاه را از برق کشیده و به آن استراحت بدهید. چرا که در غیر این صورت ممکن است قطعات داخلی دستگاه دچار ایراد شده و از کار بیفتد. در قدم بعدی کافیست به بررسی موارد فوق پرداخته و در صورت توان به تعمیرات جاروبرقی خود بپردازید. اگر آگاهی کامل از بابت تعمیرات جاروبرقی اسنوا را ندارید می توانید از یک تعمیرکار حرفه ای در زمینه تعمیر جاروبرقی اسنوا کمک بگیرید. تمامی پرسنل موجود در مجموعه اسنوا پشتیبان از آگاهی کامل در این زمینه برخوردار بوده و می توانند در کمترین زمان ممکن مشکل دستگاه شما را برطرف نمایند. برای رزرو وقت میتوانید با شماره تماس های موجود در وب سایت اسنوا پشتیبان تماس گرفته و از پشتیبانان درخواست کمک نمایید. لذا لازم به ذکر است تمامی خدمات تعمیرات در محل مورد نظر مشتری انجام می شود و افراد برای تعمیرات لوازم خانگی خود نیازی به مراجعه حضوری نخواهند شد.

سخن پایانی

همانطور که تا به الان متوجه شده‌اید دلایل بسیار زیادی در داغ شدن بدنه جاروبرقی اسنوا دخیل هستند و اگر به طور اصولی مورد بررسی و برطرف شدن قرار نگیرند قطعاً مشکلات متعددی را برای دستگاه به وجود خواهند آورد. لذا در این قسمت از مقاله سعی کردیم تا شما را به طور کامل و جامع با مشکلات و دلایل رایج داغ شدن بدنه جاروبرقی اسنوا آشنا کنیم. امیدواریم با مطالعه مطالب فوق توانسته باشید سوالات و ابهامات ذهن خود را نسبت به این موضوع برطرف کرده و در صورت تمایل به رزرو وقت از مجموعه اسنوا پشتیبان بپردازید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید

021-47278

ثبت سفارش 24 ساعته

فرم ثبت سفارش